Vuosi 2014

Vuosi 2014

maanantai 15. lokakuuta 2012

Anica esittäytyy

Moikka kaikki eläinrakkaat!

Ajattelin esittäytyä teille nyt!

Olen 8 vuotias valkoinen paimenkoira! Muutin tänne Vantaalle Porvoosta kennelistä vasta huhtikuussa. Olin kennel ja näyttelykoirana vuosia, mulla on aika monta hienoa pentuettakin.

Omasta mielestä oon aika hieno leidi. Sateesta en välitä ja tykäänkin ulkoilla kuistin suojissa, saatan tehdä pikapissat ja tulla heti makaamaan kuistille.

Oon myös aika tottelevainen, joskus mä tahdon tehdä karkulaisen temppuja kun  mun sisko, siis se ajokoiran retale lähtee ajolle. Musta on välillä hauskaa juosta sen mukana vaikka oikeesti mua ei kiinnosta ajaa mitään. Mulla on kuitenki yks toinen intohimo, yks semmonen mitä rakastan yli kaiken. Tennispallot, muovipallot, pehmopallot, kaikki pallot. Myös kepit ja tukit kuuluu leikkivälineisiin joista tykkään.

Osaan myös kerjätä huomiota aika hyvin. Mammalle se onnistuu helposti koska se aina ihastelee mun kauneutta ja varmaan sentakia aina silittää niin paljon mua. Paiskaan ihmisiä myös tassulla jos ne ei ala heti silittää mua, se on hyvä tapa saada huomiota. Paiskaan niitä tassulla vaika kymmenen kertaa putkeen että ne huomioi mua ja kyllähän ne sitten lopulta huomioi ihan varmasti. Sitten jos haluun leikkiä pallolla ja kukaan ei leikitä mua osaan myös ulista ihan hiljaa ja toooosi säälittävästi niin kyllä ne sitten mut huomaa kun jatkan vaan sinnikkäästi. Joskus jos mikään ei auta niin alan oikeen kimeellä äänellä räksyttää ja riehua, siitä noi mun isännät tosin ei yhtään tykkää mutta yllähän muakin välillä ärsyttää.

Oon aika rohmu ruokailemaan ja syömään herkkuja. Tykkään melkein kaikesta mutta se Lottakoira saa kyllä salaatit munkin puolesta, siitä mä en tykkää.

Mun perhe on mulle rakas ja vaikka tykkäänkin vieraista, joihinkin suhtaudun ihan vähän epäluulosesti. Joskus saadaan semmosia hullukohtauksia ja räksytetään mun siskon kanssa ihan  hulluna vaan kaikille, se on aika hausaa meistä mutta emäntä ja isäntä ei siitä tykkää. siitä joutuu arestiin esimerkiksi sisälle.

Mä oon muuten aika lunki ja rauhallinen tapaus. Tykkään makoilusta ja nukkumisesta sekä pallojen syömisestä.




2 kommenttia:

  1. Anica kuulostaa kivalta koiralta! :) Olis kivaa jos tekisit samanlaiset esittelyt myös hevosista? :)

    VastaaPoista
  2. Joo, seuraavaksi tulossa esittelyä Lotasta ja sitten hevosista. Brudista varmaan ensin, Aletan kanssa vielä tutustellaan:)

    VastaaPoista